Skip to content
Menu
Lechner Asszisztens
  • Kezdőlap
  • Szolgáltatások
  • Árak
  • Nonprofit támogatás
  • Blog
  • Elérhetőségek
Lechner Asszisztens

A virtuális asszisztens és a kisvállalkozók: Hogyan növelhető a hatékonyság?

Posted on április 8, 2025április 6, 2025

Vállalkozóként te vagy a főnök, az ügyfélszolgálat, a marketinges, az adminisztrátor – sőt, néha még a futár is. Egy ponton viszont eljön az idő, amikor már egyszerűen nem fér bele minden a napba. Itt jön képbe a virtuális asszisztens, aki nemcsak a terheket veszi le a válladról, hanem segít rendszerezni, priorizálni, és végső soron: hatékonyabban működtetni a vállalkozásod.


Mi is az a virtuális asszisztens (VA)?

Röviden: egy távolról dolgozó munkatárs, aki különböző adminisztratív, technikai vagy akár kreatív feladatokat lát el. Lehet magyar vagy külföldi, óradíjas vagy projektalapú – a lényeg, hogy te döntöd el, mivel bíznád meg.

Példák a feladatokra:

  • Email-ek kezelése, időpontok egyeztetése

  • Számlázás, nyilvántartások frissítése

  • Közösségi média posztolás, grafika

  • Weboldal frissítések, hírlevélküldés

  • Adatrögzítés, kutatómunka, prezentációk


Miért jó egy vállalkozónak?

1. Időfelszabadítás

Amit egy VA elvégez 2-3 óra alatt, azt te lehet, hogy 5-6 óra alatt csinálnád meg – vagy csak halogatnád. És közben lemaradnál a fontosabb dolgokról.

2. Költséghatékonyabb, mint egy alkalmazott

Nem kell járulékokat fizetned, nincs irodai hely, nincs munkaszüneti nap. Csak akkor dolgozik, amikor valóban szükséged van rá.

3. Szakértelem ott, ahol neked nincs

Egy jó VA ért a Canva-hoz, a közösségi médiához, CRM-hez, WordPress-hez – nem neked kell kitalálnod, hogyan állítsd be a Mailchimp kampányt.


Mikor érdemes VA-t bevonni?

  • Ha folyamatosan csúszol az adminisztrációval

  • Ha sokat dolgozol, de kevés a valódi haladás

  • Ha azt érzed, egyedül nem tudsz szintet lépni

  • Ha már régóta tervezel pl. hírlevelet vagy automatizált rendszert, de nem jutsz el oda


Hol találj megbízható virtuális asszisztenst?

  • Magyar VA csoportok Facebookon (pl. „Virtuális asszisztensek Magyarországon”)

  • Freelancer platformok: Fiverr, Upwork

  • Szakmai ajánlás útján – kérdezz körbe vállalkozó ismerősöknél

  • VA-k saját weboldalai (sokan specializálódnak adott iparágakra is)


Mire figyelj a kiválasztáskor?

  • Referenciák, tapasztalat

  • Kommunikációs stílus, gyorsaság

  • Milyen rendszerekhez ért (Google Drive, Trello, Notion, stb.)

  • Árazás és rugalmasság

  • Kérj próbamunkát vagy próbaprojektet


+1 tipp: Ne akarj mindent egyszerre kiszervezni!

Kezdd néhány egyszerű feladattal, és ha működik a kémia, fokozatosan növelheted a feladatkört. A cél nem az, hogy valaki „helyetted dolgozzon”, hanem hogy melletted dolgozzon – úgy, hogy te végre a vállalkozásod fejlesztésére tudj fókuszálni.


Zárás

Egy jól megválasztott virtuális asszisztens szó szerint időt, energiát és pénzt szabadít fel neked. Nem csak arról van szó, hogy kevesebbet dolgozol, hanem arról, hogy jobban dolgozol – fókuszáltabban, átgondoltabban, és hosszú távon fenntartható módon.

Ha már most van olyan feladat, amit szívesen leadnál másnak – akkor talán pont itt az ideje, hogy belevágj.

                                                                     

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legutóbbi bejegyzések

  • Szezonális foglalkoztatás nyáron? – Ne felejtsd el az EFO bejelentést!
  • Milyen dokumentumokat kell egy kisvállalkozónak mindig rendszerezetten tartania?
  • Miért fontos a pontos számlázás? – 3 gyakori hiba és a megoldásuk
  • A virtuális asszisztens és a kisvállalkozók: Hogyan növelhető a hatékonyság?
  • Automatizált megoldások a számlák rendszerezésére – időt spóroló trükkök vállalkozóknak

Archívum

  • 2025. június
  • 2025. április
  • 2025. március

Kategóriák

  • Blog
  • Uncategorized

Meta

  • Bejelentkezés
  • Bejegyzések hírcsatorna
  • Hozzászólások hírcsatorna
  • WordPress Magyarország
©2025 Lechner Asszisztens | Powered by SuperbThemes!