Skip to content
Menu
Lechner Asszisztens
  • Kezdőlap
  • Szolgáltatások
  • Árak
  • Nonprofit támogatás
  • Blog
  • Elérhetőségek
Lechner Asszisztens

Automatizált megoldások a számlák rendszerezésére – időt spóroló trükkök vállalkozóknak

Posted on április 6, 2025

„Már megint hova raktam azt a számlát?”

Ha ez a kérdés nálad is rendszeresen felmerül, nem vagy egyedül. A vállalkozói élet tele van teendőkkel, és a számlák rendezgetése valahogy mindig a „majd később” listára kerül. A jó hír? Ma már rengeteg olyan egyszerű (és sokszor ingyenes!) eszköz létezik, amivel ezeket a feladatokat automatizálhatod, így több időd marad arra, ami igazán számít: építeni a vállalkozásod.


1. Digitalizálj, amennyit csak tudsz!

Az első lépés: szabadulj meg a papíroktól. Minél több számlát digitálisan kapsz, annál könnyebb őket rendszerezni.
👉 Tipp: ha még papírszámlákat is kapsz, egy jó minőségű mobilos szkenner app (pl. Microsoft Lens, Adobe Scan) OCR-t is használ – azaz felismeri a szöveget, így később könnyen kereshetővé válik a dokumentum.


2. Használj automatizálható számlázóprogramot

Ha még nem tetted, ideje áttérni egy okosabb számlázórendszerre. Olyan platformok, mint a Számlázz.hu, a Billingo, vagy a NAV Online Számla integrált megoldásai, automatikusan rendszerezik a számlákat, sőt:

  • értesítenek, ha kintlévőséged van

  • exportot készítenek a könyvelőnek

  • és akár banki összeköttetést is biztosítanak.

Ez nemcsak időt spórol, de segít elkerülni a büntetéseket is.


3. Automatizálás Zapierrel vagy Make-kel

Ha szereted a tech-es megoldásokat, a Zapier vagy a Make (Integromat) az egyik legjobb barátod lehet. Például:

  • ha kapsz egy számlát emailben, automatikusan feltölti a Google Drive-ba egy dátum szerinti mappába

  • vagy ha új számla készül a számlázódban, az adatok bekerülnek egy Google Táblázatba

Nem kell programozónak lenned, csak pár kattintás, és máris gördülékenyebben mennek a dolgok.


4. Okos mappastruktúra és fájlelnevezés

Egyszerű, de sokat segít: állíts be automatikus szabályokat, hogy a fájlnevek egységesek legyenek, például:
2025-04-06_K&H_Szolgáltatás.pdf
Így később villámgyorsan rájuk találsz – akár manuálisan, akár kereséssel.


5. +1 tipp: Könyvelői együttműködés turbózva

Beszélj a könyvelőddel! Lehet, hogy már ő is használ automatizálható platformokat, és simán be tudtok állítani egy olyan rendszert, ahol:

  • te csak feltöltöd a számlákat egy közös mappába

  • ő automatikusan megkapja azokat és elvégzi a dolgát

Egy jó workflow csodákat tesz!


Összefoglalás

Nem kell többé Excel-táblákat bogarászni és emailfiókok mélyére ásni egy-egy hiányzó számla után. Egy kis odafigyeléssel és pár automatizálással a számlakezelés szinte magától működik.

Ha most csak egyetlen tippet viszel magaddal: kezdd el egy helyre gyűjteni digitálisan a számláidat, és nézd meg, milyen appokkal tudod automatizálni a folyamatot. Hidd el, a jövőbeli önmagad hálás lesz érte.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legutóbbi bejegyzések

  • Szezonális foglalkoztatás nyáron? – Ne felejtsd el az EFO bejelentést!
  • Milyen dokumentumokat kell egy kisvállalkozónak mindig rendszerezetten tartania?
  • Miért fontos a pontos számlázás? – 3 gyakori hiba és a megoldásuk
  • A virtuális asszisztens és a kisvállalkozók: Hogyan növelhető a hatékonyság?
  • Automatizált megoldások a számlák rendszerezésére – időt spóroló trükkök vállalkozóknak

Archívum

  • 2025. június
  • 2025. április
  • 2025. március

Kategóriák

  • Blog
  • Uncategorized

Meta

  • Bejelentkezés
  • Bejegyzések hírcsatorna
  • Hozzászólások hírcsatorna
  • WordPress Magyarország
©2025 Lechner Asszisztens | Powered by SuperbThemes!